Beestenboel - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Beestenboel - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Beestenboel

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

24 Oktober 2010 | Palau, Koror Town

Lieve allemaal,

Ons nieuwste lid van de pack is Pickles, hij is zo'n 5-6weken oud, is wees en recent de laatste overlevende van zijn tribe. Op het einde van een heerlijke avondwandeling met mijn pack, droom ik een beetje weg, wat zou het toch leuk zijn een beetje uit te breiden. Als Diogie en Jenka aan de leash zijn, hoor ik ineens gemiauw en zie ik 2 kleine balletjes op ons afrennen. Fran, mijn straat hond, is een grote katten moordenaar, maar omdat ze een straat hond is, loopt ze nog altijd los. Ik grijp haar bij haar nek en kan 1 van de kittens oppakken, maar de ander darteld leuk tussen Diogie en Jenka, op dat moment ontsnapt Fran en springt boven op het arme beestje, er is geen redden aan. De tranen springen me in de ogen, wat nu?
Ik bel mijn huisgenoot op of ie kan komen, niet dat hij iets zou kunnen doen. Hij is druk maar komt zodra ie kan. Ik loop ondertussen naar huis, met het kleine weesje in T-shirt. Gelukkig heb ik voor de honden grote reis hokken, hier kan de kitten mooi in.
Paul adviseerd me wijselijk het beestje weg te brengen. Ik bel een vriendin die gek is op katten, maar ze heeft er 2 en wil er niet meer, ze kon me wel het nummer van het kattenhuis geven. Niemand neemt op, maar ik laat mijn nummer achter.

Ik besluit de honden mee naar Micheal zijn apartment te nemen en de kitten bij Paul te laten. Ik kan niet slapen en realiseer me dat ik hem wil houden, hoe kan ik anders mijn honden laten wennen aan katten? Als de volgende morgen het kattenhuis belt, heeft mijn kitten al een naam, Pickles. Ik vertel ze dat ik hem houd, ze proberen me om te praten alsnog de kitten te komen brengen en een oudere zinnelijk poes mee te nemen, HA, no way!

Ik heb hem nu een week, 10 dagen en ik moet zeggen elke dag gaat het een stukje beter. Echte helemaal los laten lopen durf ik nog niet aan maar als ik hem op schoot houd, komen Jenka en Diogie snuffelen, wat nu is uitgegroeid tot een ware was beurt. Pickles probeerd met ze te spelen, slaat met zijn pootjes tegen hun snuit, zonder nagels! zij drukken hun snuit tegen hem aan, het is echt een geweldig schouw spel. Doodvermoeiend, want hij wil elke 4 a 5 uur eten, kan je toch gewoon eten laten staan? Was dat maar waar, mieren ruiken het eten van kilometers afstand!

Ik ben ondertussen ook verhuisd, naar Michael zijn apartment. Hij komt de komende maanden zeker niet terug en vroeg of ik er wilde wonen? Beetje zonde om dit leeg te laten staan, vindt je niet? Ik heb het hele huis omgegooid, een kast gemaakt, een stellage voor de planten op het balcon gemaakt, drumset opgeruimd en ben nog een zitje voor het balcon aan het maken.
Denk dat ik vandaag mijn koffiezetapparaat ga verhuizen, dan ben ik echt over!
Moet helemaal opnieuw beginnen met de planten, ik vind het zo lullig om ze bij Paul weg te halen, nou ja neem mijn tomaten en chilli plant wel mee, maar mijn bloemen laat ik achter. Die zijn nu eindelijk allemaal aan het doorkomen, nooit geweten dat tuinieren zo leuk kon zijn, maar wat te doen met mijn ananasplant, misschien toch ook maar mee nemen.

Had ik eigenlijk al verteld wat mijn nieuwe funcie is? Ik ben op dit oment verantwoordelijk voor de inkoop en verkoop van alles wat we in de shop verkopen.Kortom ik mag winkelen de heledag door en ik krijg er nog voor betaald voor ook!
Ja echt heerlijk een 'normale' baan van 8 tot 5, maar nog steeds in paradijs en kan duiken wanneer ik maar wil, Dit is Het leven!

Heel veel liefs,
NicX

  • 24 Oktober 2010 - 07:32

    Susan:

    Wat een verhaal... ik kan me voorstellen dat je haar toch wil houden. Het is wel een snoepie hoor!
    Volgens mij pak je het goed aan en moet het helemaal goed komen met de honden erbij. Gewoon rustig laten wennen.
    Geniet van je paradijs dat kunnen wij hier niet zeggen ;-)
    Dikke kus
    Susan

  • 24 Oktober 2010 - 10:52

    Pa:

    Wat een Leuk Beestje.Wees wel voorzichtig met die honden van je.(zie bekken en formaat poesje)Wat een mooi uitzicht vanuit je kamer.Kusjes .je vader

  • 24 Oktober 2010 - 11:00

    Theo:

    Je blijft aan de gang, met je 'maatjes'! En je hebt iets met aandacht vragers! Wanneer begin je je eigen dierentuin?
    Heel veel liefs!

  • 24 Oktober 2010 - 11:56

    Hanny:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt Nic. Heerlijk een ""gewone" baan!! Wel een lievie he dat katje!!

    alle goeds
    Hanny

  • 24 Oktober 2010 - 19:02

    Merel En Wouter:

    Zullen we Max ook maar jou kant op sturen?
    Het is wel hap, slik, weg formaatje kat! kijk maar uit met die grote hondenbekken!
    Hier loopt alles voorspoedig. Morgen komt de keuken en de radiatoren. En we hebben mega veel katten ind e buurt dus dat wordt nog leuk territorium verdedigen voor Max!
    grtjs

  • 25 Oktober 2010 - 06:38

    Ans:

    Een plaatje! Ik ben het met Theo eens, een dierentuin hebben ze nog niet op Palau. Pickles zou trouwens een kitten van Monster kunnen zijn. Veel liefs,
    Ma

  • 25 Oktober 2010 - 09:18

    Judith:

    Das tenminste echt een mooi huisdier...een Kat!
    Beter dan honden ;)

    Super, weet je al of het een mannetje of vrouwtje is?

    En dat dierentuin is zeker geen slecht idee dan kan je meteen ook de planten doen. Je hebt alles in huis.

    liefs judith

  • 25 Oktober 2010 - 23:35

    Paul:

    Hoi Nicole,

    Zou je misschien met mij contact kunnen opnemen?

    Ik ben bezig met een non-profit voetbalontwikkelingsproject genaamd Project Dutch Support Palau. Doel is kinderen en volwassenen te stimuleren om te gaan voetballen en zo het obesitasprobleem van Palau tegen te gaan. Ik breng naar verwachting van half tot eind december een bezoek aan Palau om het project feitelijk op te starten en te netwerken.

    Hopelijk wil je me even opweg helpen met wat meer specifieke info over Palau.
    Mijn emailadres is
    pauldriessentegelen@hotmail.com

    Hopelijk hoor ik snel iets van je!

    Groet, Paul
    Projectleider
    Dutch Support Palau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Palau voor het eggie

Recente Reisverslagen:

09 November 2010

Halloween

24 Oktober 2010

Beestenboel

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 34041

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: