Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van nicx - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van nicx - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Nicole

22 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Het besluit is gemaakt en de bal is aan het rollen.
Waar heeft ze het over?
Al een paar weken ben ik aan het bedenken wat ik nou wil en waar? Doordat Egypte wat korter is uitgevallen dan gepland en het duiken voor mijn gevoel toch niet helemaal af is. Heb ik besloten dat ik nog even moet.

De volgende vraag was natuurlijk waar? Heel fijn dat PADI een website heeft waar duikscholen naar instructeurs opzoek zijn. Zo stonden er duikscholen uit o.a. Curacao, Aruba, Indonesie, Griekenland en Palau. Deze spraken mij wel aan dus reageerde ik, meer om te kijken of ik/mijn CV een beetje goed in de markt ligt. Van de 8 mailtjes kon ik bij 7 duikscholen komen werken.

Geweldig gevoel! Al die jaren zwoegen gaan nu wat opleveren;-)
Maar nu moest ik kiezen, wat heel eerlijk gezegd niet erg moeilijk was.
Palau, heeft altijd hoog op het 'verlanglijstje' gestaan. En nu krijg ik de kans om eindelijk naar dit kleine paradijs te gaan.

Nu zou je denken dat het toch heel simpel is om te vertrekken en aan de slag te kunnen. Het tegendeel blijkt waar. Een werkvergunning is niet zomaar iets om licht over te denken. Er moet een medische verklaring worden afgelegt door een dokter, een bloedtest gedaan worden, een rontgen van de longen worden gemaakt en een verklaring van goed gedrag worden afgelegt door de gemeente. Zoals je ziet zijn dit nu net de dingen die hier in Nederland te gestructueerd zijn. Een afspraak bij een dokter duurt algauw een week en de gemeente heeft tenminste 2- 4 weken nodig om te kijken of je wel oke bent.

Maar goed, het zonnetje schijnt en ik ga naar Palau!
Ik houd je op de hoogte.
Veel liefs Nicx

• 22 April 2008 - 17:40

Juut:

Gaaf dat het door gaat op naar Palau...alleen wanneer?
    Heerlijk toch, dat alles hier zo gestructueerd is.

En nog van harte met je Vader!
    Wel goed voor hem gezongen? en taart gegeten?
    Groetjes Judith

• 27 April 2008 - 14:18

Merel:

Ga maar, laat ons maar in de steek, nee we vinden het niet erg....snik snik :(

• 12 Mei 2008 - 09:46

Maarten En Cat:

Jaaaaa, je komt vlak bij ons in de buurt werken!!!!
    Kom je effe een bakkie doen dan?
    Je kan blijven pitten mocht het te donker zijn om terug naar Palau te gaan hoor.
    Kus