Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van nicx - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van nicx - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Het besluit is gemaakt en de bal is aan het rollen.
Waar heeft ze het over?
Al een paar weken ben ik aan het bedenken wat ik nou wil en waar? Doordat Egypte wat korter is uitgevallen dan gepland en het duiken voor mijn gevoel toch niet helemaal af is. Heb ik besloten dat ik nog even moet.

De volgende vraag was natuurlijk waar? Heel fijn dat PADI een website heeft waar duikscholen naar instructeurs opzoek zijn. Zo stonden er duikscholen uit o.a. Curacao, Aruba, Indonesie, Griekenland en Palau. Deze spraken mij wel aan dus reageerde ik, meer om te kijken of ik/mijn CV een beetje goed in de markt ligt. Van de 8 mailtjes kon ik bij 7 duikscholen komen werken.

Geweldig gevoel! Al die jaren zwoegen gaan nu wat opleveren;-)
Maar nu moest ik kiezen, wat heel eerlijk gezegd niet erg moeilijk was.
Palau, heeft altijd hoog op het 'verlanglijstje' gestaan. En nu krijg ik de kans om eindelijk naar dit kleine paradijs te gaan.

Nu zou je denken dat het toch heel simpel is om te vertrekken en aan de slag te kunnen. Het tegendeel blijkt waar. Een werkvergunning is niet zomaar iets om licht over te denken. Er moet een medische verklaring worden afgelegt door een dokter, een bloedtest gedaan worden, een rontgen van de longen worden gemaakt en een verklaring van goed gedrag worden afgelegt door de gemeente. Zoals je ziet zijn dit nu net de dingen die hier in Nederland te gestructueerd zijn. Een afspraak bij een dokter duurt algauw een week en de gemeente heeft tenminste 2- 4 weken nodig om te kijken of je wel oke bent.

Maar goed, het zonnetje schijnt en ik ga naar Palau!
Ik houd je op de hoogte.
Veel liefs Nicx

  • 22 April 2008 - 17:40

    Juut:

    Gaaf dat het door gaat op naar Palau...alleen wanneer?
    Heerlijk toch, dat alles hier zo gestructueerd is.

    En nog van harte met je Vader!
    Wel goed voor hem gezongen? en taart gegeten?
    Groetjes Judith

  • 27 April 2008 - 14:18

    Merel:

    Ga maar, laat ons maar in de steek, nee we vinden het niet erg....snik snik :(

  • 12 Mei 2008 - 09:46

    Maarten En Cat:

    Jaaaaa, je komt vlak bij ons in de buurt werken!!!!
    Kom je effe een bakkie doen dan?
    Je kan blijven pitten mocht het te donker zijn om terug naar Palau te gaan hoor.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Duiken in Palau

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

Het dagboek van een ex- nicotine junk

12 Oktober 2009

Lang weekend

11 September 2009

Ik ben verliefd!

30 Juni 2009

Pa en Ma in Palau

23 Mei 2009

Tigersharkcity!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 34058

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: