Long time - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Long time - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Long time

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2009 | Palau, Koror Town

Lieve Allemaal,
Ik kan het gewoon niet geloven dat ik zolang niet geschreven heb. Sinterklaas, kerst, oud en nieuw en de maand januari, wat vliegt de tijd ;-) Mag wel niet meer maar toch wens ik iedereen het allerbeste voor 2009.

Allereerst pa en ma hartelijk bedankt voor de chocolade letter, pepernoten spekulaas, kerstkransjes en natuurlijk de drop en spekjes. Wat heb ik daar van genoten, zo was Nederland toch even dichtbij.

Fre, wat ben ik trots op je!!! Alle examens in 1 keer gehaald. Eerslijk gezegd kan ik wel een schoonheids behandeling gebruiken, al dat zout en zon is niet goed voor mijn huidje.

Merel en Wouter de Lange-Evers, wat klinkt dat he? Gefeliciteerd en dat jullie natuurlijk zo gelukkig zullen blijven als julie nu zijn!

Alle jarigen die ik niet heb kunnen feliciteren, bij deze.

Maar hoe is het in Palau? Her weer lijkt een maandelijkse cyclus te hebben. Er is altijd regen, elke dag bedoel ik, maar de tijd dat het valt verschuift in 24 uur. Soms s'ochtend soms smiddags of savonds, maar het beste is natuurlijk snachts als ik lig te slapen. De zon maakt een dag werkenerg aangenaam. Aangezien ik nog steeds duik zonder wetsuit, heb ik de zon nodig om tussen de duiken niet alleen op te drogen maar vooral om warm te worden. Tegenwoordig heb ik niet alleen mijn regenjas bij me maar ook een fleesetrui. Ik weet het, aansteller sinds de gemiddelde temperatuur 28 tot 30 graden is.

Elke dag vaar ik langs de mooiste groenste eilanden die ik ooit gezien heb, wat wil je nog meer? De manta's zijn ondertussen vertrokken, niet allemaal we zien ze nog steeds regelmatig met het juiste getij, maar niet meer in grote getalen. Op het moment is het de beurt aan de moorish idols en doktervis. Ze zijn aan het scholen en worden opgejaagd door tientallen haaien! Het is een groot eetfestijn, voor de haaien dat is.

Hoe langer ik hier ben hoe meer ik niet alleen mijn baan meer ga warderen, maar ook het eiland de mensen, alles eigenlijk. Kortom het gaat goed met me. Op het moment is er een filmcrew voor de franse expeditie robinson, ze zijn nog niet aan het filmen, maar hopelijk mag ik eens een kijkje nemen.

Als je iets specifiek wil weten, vraag maar raak. Ik denk aan jullie, heel veel liefs NicX

  • 04 Februari 2009 - 08:31

    Merel En Wouter:

    Een fleecetrui???!! ben je helemaal gek geworden? Ja als het regent is het op de boot frisjes maar een fleecetrui? Dat wordt nog wat als je ooit weer terug komt......

  • 04 Februari 2009 - 09:14

    Judith:

    Klinkt super, maar een regenjas! Droogt toch vanzelf weer en is meteen goed voor dat huidje van je. Je moet gewoon ff je zusje overlaten komen voor een behandeling!
    en ik wil wel de filmcrew hebben met de drankjes. Lijkt me super omdat van dichtbij mee te kunnen maken. Dus gewoon proberen en helpen met bepaalde proeven voor te bereiden in de zee!

  • 04 Februari 2009 - 10:02

    Esther:

    Hey lieve schat,
    Hier gaat alles goed. Leuk om weer wat van je te lezen!! Ik zou willen dat het hier 20-28 graden was. Ik kijk nu naar buiten en zie de sneeuw liggen, de schaatsen zijn ook al onder geweest.. Koud hoor, brrr. Bij ons gaat alles goed, lekker z'n gangetje dus niet echt veel nieuws. De verjaardag van Tjeerd was laatst erg gezellig, Steijn was wezen logeren dus wij konden lekker lang blijven. Steijn is net een pappagaai, praat je de hele dag na, geweldig! Wanneer kom je voor een tussentijdse pauze weer even naar huis?? Kunnen we weer even een knuffel geven. Mis je wel hoor!
    Dikke kus: XXxx

  • 04 Februari 2009 - 12:18

    Ans:

    Even geen reactie op je berichtje, mar een oproep aan een ieder die deze site leest. Nicole vindt het heel leuk op post te ontvangen. (blijft toch mn kind) Adres: Nicole Veltman, P.O. Box 129, Korror Palau PW 96940. Wel versturen bij airmail, anders duurt het 3 mnd.

  • 21 Februari 2009 - 19:58

    Hanny:

    Inderdaad erg lang geleden. Fijn dat het je goed gaat. De foto's zien er geweldig uit.Kennen ze een winter en een zomerperiodein Palau?? Waar lijkt het het meest op qua plek waar je al geweest bent?? Of is het niet te vergelijken?? Kom je op het feestje van W en M??
    En net als de andere reacties, ik zou met 20 graden en af en toe zon al heek blij zijn!! Zo zie je dat alles relatief is.

  • 23 Februari 2009 - 18:31

    Noortje:

    Hee Nicole!

    Al een zee-leguaan gezien? Zat laatst m'n verveelzender te kijken (lees; animal planet) en zag dat deze leguanen voorkomen op palau! Ze leven op het vaste land en moeten eten halen in de zee. Ze kunnen een uur hun adem in houden en drogen op in de zon en door middel van niezen... Erg mooi zijn ze niet om eerlijk te zijn ;)

    Blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Wij kijken ook uit naar een beetje zon, zoals je van mijn medelandgenoten leest! Ben zo klaar met de bruin-zonder-zon ;)

    Toedeledokie enne, stuur je wat zon op? als je toch over hebt...
    dikke kussssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Duiken in Palau

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

Het dagboek van een ex- nicotine junk

12 Oktober 2009

Lang weekend

11 September 2009

Ik ben verliefd!

30 Juni 2009

Pa en Ma in Palau

23 Mei 2009

Tigersharkcity!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 33142

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: