Officieel duikgids - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Officieel duikgids - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Officieel duikgids

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

05 Oktober 2008 | Palau, Koror Town

Lieve Allemaal,

Ja het is niet zo gemakkelijk om hier duikgids te worden. Natuurlijk heb je al je kwalificaties, maar ben je ook opgewassen tegen de sterke stromingen? Het wisselen van getijden? De invloeden van de maan?

NECO heeft er vertrouwen in, ik heb mezelf genoeg bewezen en het vertrouwen gewonnen van de duikshop dat ik nu officieel alleen mag gidsen. Dit houd in dat ik de tanks s'ochtends in de boot laadt, zorg dat alles aanboord is en bepaal waar we gaan duiken en dat is het moeilijkste. Zie de bovenstaande redenen. Maar het is leuk en vooral een compliment dat ik nu al aleen mag gidsen, want normaal heb je 3 maanden training, ik nu maar 2 1/2 maand. Dat lijkt niet veel te schelen maar reken wel dat dat ongeveer 40 duiken zijn.

Afgelopen woensdag was het 1 oktober, independence day voor Palau. 14 jaar is Palau een zelfstandige republiek. Dat wordt gevierd met een boot race bij de KB bridge. De snelste motorboten worden overal vandaan gehaald en tegen elkaar geraced. Heel Palau loopt uit om dit te zien. Aan beide kanten van de brug zijn stalletjes opgezet waar je eten kan kopen. De jeugd paradeerd van de ene naar de andere kant van de brug. Helaas werd dat dit jaar niet afgesloten met vuurwerk, want ander land heeft geen vuurwerk gedoneerd. Ja zo werkt dat, wel zelfstandig maar zelf geen geld om vuurwerk te kopen voor het feest van de onafhankelijkheid.

Ik ben nog steeds gestopt met roken en het voelt goed. De trek is nu weg, vandaag realiseerde ik zelfs dat ik niet meer de eenmaal daagelijkse trek heb in die ene sigaret. Ik ben dus gezond zou je zeggen. Nou, het blijkt dat als je stopt met roken je weerstand ook iets minder wordt. Na verloop van tijd natuurlijk niet maar in de begin weken wel. Ik heb nu waarschijnlijk een een of andere bacterie opgelopen aan mijn onderbenen. Het lijken net ingegroeide haartjes:-) Het zijn kleine ontstekingjes die vreselijk jeuken. Niet echt prettig als je moet werken in een korte broek. Als het morgen niet beter is ga ik naar de dokter. Ik probeer nu gezond te eten en de weerstand op te bouwen.

Veel liefs NicX
Esther, Vincent, Frederik en Bas gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!
Merel de was draait 2xpw;-)
Ome Johan ik denk heel veel aan je.
Thijs, Merel en Wouter hoe was Awakenings?
Mam is het nog gelukt met de computer?


  • 05 Oktober 2008 - 09:51

    Ans:

    Lieverd, we hebben nog geprobeerd je te bellen. Je was helaas al naar huis. Zeker met die "ingegroeide haartes"naar de dokter gaan hoor.!!!!

  • 05 Oktober 2008 - 13:56

    Hanny:

    Nog een "moeder" veel fruit en groenten!! Wel onwijs knap dat je nog steeds niet rookt. Er is dus nog hoop voor anderen...??

  • 06 Oktober 2008 - 08:12

    Merel:

    vergeet niet je vaatdoekjes in de was te doen! en op minimaal 60 graden he?

  • 09 Oktober 2008 - 18:36

    Hoi Nicx:

    Wij willen in november twee weken gaan duiken vanaf koror. Dat hotel van Nicole is dat een aanrader?? Wij hebben tot op de hotel/verblijfskeuze na alles kunnen regelen, een goed tip zou tof zijn. Groeten Marc (mherp@gmx.ch)

  • 09 Oktober 2008 - 18:37

    Hoi Nicx:

    Wij willen in november twee weken gaan duiken vanaf koror. Dat hotel van Nicole is dat een aanrader?? Wij hebben tot op de hotel/verblijfskeuze na alles kunnen regelen, een goed tip zou tof zijn. Groeten Marc (mherp@gmx.ch)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Duiken in Palau

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

Het dagboek van een ex- nicotine junk

12 Oktober 2009

Lang weekend

11 September 2009

Ik ben verliefd!

30 Juni 2009

Pa en Ma in Palau

23 Mei 2009

Tigersharkcity!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 33128

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: