Voorbereidingen 2 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van nicx - WaarBenJij.nu Voorbereidingen 2 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van nicx - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen 2

Door: Nicole

12 Mei 2008 | Nederland, Amersfoort

Het heeft even geduurd, maar alle benodigde papieren voor de aanvraag van mijn werkvergunning zijn binnen. Longfoto, bloodtest, politierapport enz. enz. Alles netjes in een enveloppe en op de post.

Als ik vertel dat ik naar Palau ga krijg ik meestal de zelde reactie 'Leuk hoor, lekker avontuurlijk' gevolgt door een nogal vragende blik, je ziet ze denken 'waar ligt dat eigelijk?' Nou das echt geen stomme vraag, wat behalve als je er dicht in de buurt woont, weet eigenlijk niemand waar het nou precies ligt.

Nou Palau is een land, of republiek, in het werelddeel Oceanie. Het ligt in de Grote oceaan en is onderdeel van de regio Micronesie. Ten Westen van Palau liggen de Fillipijnen, ten zuiden Indonesie en Papua en ten oosten het land Micronesie.

Het land bestaat uit meer dan 340 eilanden waarvan er 12 bewoond zijn.
De eilanden zijn voornamelijk vulkanisch maar ook kalksteen en koraal.

De eerste bewoners kwamen waarschijnlijk rond de 11 eeuw voor Christus vanuit Indonesie. In 1543 werd het ontdekt door de Spanjaarden, maar pas in de 18de eeuw werd er handel gedreven door de Britten. Tegen het einde van de eeuw is het toch door de Spanjaarden gekoloniseerd, maar doorverkocht aan de Duitsers. Japan veroverde het tijdens WO I. Na WOII kwam het in handen van de VS. Pas in 1994 werd het land onafhankelijk verklaard. De officiele taal is Engels en Palauaans.
De hoofdstad is Melekeok, maar Koror is de grootste stad, hier is ook het internationale vliegveld.

Mocht je nou nog meer weer weten... google het!

Ik heb nog geen vliegticke geboekt, maar ik houd je op de hoogte! Het zal ongeveer midden of eind Juni worden.
Veel liefs NicX

• 17 Mei 2008 - 10:47

Merel:

kijk maar uit straks hebben wij nog sneller een ticket geboekt dan jij!;)

• 04 Juli 2008 - 10:40

Merel:

is er geen nieuws meer?? tjongejonge!
    taaa ta da ta ta ta taaaaaaa......