Rainbows End - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Rainbows End - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Rainbows End

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2009 | Palau, Koror Town

Lieve allemaal,
Allereerst een vrolijk pasen gewenst!
En geniet van je extra vrije dag.
De vorige keeer heb ik jullie verteld dat het hier in elke 24 uur het minimaal eenmaal regent. Nu was ik gister op een nachtduik, volle maan op een wrak van de tweede wereld oorlog. Nee het was niet voor werk, gewoon voor de lol. Het plan was dat we zonder licht een duik zouden doen, nu is dat niet erg handig om de lijn weer terug te vinden, dus voor de zekerheid een lamp mee. Plus ik wilde kijken of er coralsponing was. Na 5 of 10 met licht aan gedoken te hebben en geconstateerd dat het koraal zich niet aan het voortplanten is het lich uit. Contouren waren goed te zien en de biluminesence was nog op volle kracht bezich. Als je ogen eenmaal gewend zijn kan je eigenlijk een heleboel zien. De lijn naar de boot als referentie en het valt allemaal best mee, behalve dat de batfish je continue laten schrikken, ze komen namelijk erg dichtbij.

Na de duik geniet ik van het licht van de maan en de wolken. Een regenwolk verschijnt maar waait over, ineens zie ik een boog. Ik geloof mijn ogen niet, het is een regenboog, maar het is nacht. Het is onmogelijk een foto te maken van dit ongelovelijke verschijnsel. Het is logisch dat het bestaat, de maan weerkaatst licht, maar ik had er gewoon nog nooit van gehoord, laat staat ooit gezien. Een regenboog zie je hier net zo vaak als dat het overdag regent en eindigt altijd op 1 van de eilanden. Maar nu ik er 1 snachts heb gezien, weet ik waarom ze Palau rainbows end noemen...

De franse survivor is afgelopen, maar ik heb toch nog even een kijkje mogen nemen op de set. De tribalcounsel, waar de deelnemers elkaar eruit stemmen, werd gefilmd op een prachtig eiland. De controle kamer, lichten , de te lopen route, aankomst van deelnemers enz, enz. 2 Dagen later werd ik gevraagd of ik niet een uitdaging wilde doen. Dit keer niet echt een uitdaging maar de aankomst van de deelnemers op het eiland moest worden gefilmd. Omdat het om helicopter shots gaat, kunnen ze niet filmen als de deelnemers echt arriveren omdat er dan te veel cameras rondom hun zijn. Er wordt dan gebruik gemaakt van extra's, ikke dus. De preciese details kan ik niet vertellen, dat is geheim:-) Niet echt hoor, het water inspringen en zwemmen tegen de stroming in. Ik was bang dat ik zou moeten duiken en ja hoor mijn karakter moest zo nodig het water in duiken, dus ik ook. Het was in elk geval heel leuk om te doen!

Op duikgebied gebeurd er natuurlijk ook altijd het een en ander. Dit keer waren de yellowtail parrotfish in een grote school en werden opgejaagd door de vele haaien. Een fantastish schouwspel. Diezelfde haaien waren vorige week aan het paren en de vrouwtjes zitten nog steeds onder schrammen en open wonden van de bijtende mannetjes, ja haaien doen het nogal ruw.

Met mij gaat het verder goed, geniet volop en kan niet geloven dat het alweer april is. De dagen vliegen voorbij. Nogmaals fijne paasdagen!
Veel liefs NicX

  • 11 April 2009 - 07:52

    Judith:

    Hai Nic,

    Lijkt me super bijzonder die regenboog bij nacht. Zag je goed de kleuren?

    Grappig dat je mee hebt gedaan aan Survivor.
    Ik hoop dat je niet teveel pasen mist met z'n heerlijke eieren.
    En dat je ergens op palua nog eitje kan gaan zoeken!
    veel liefs uit Tilburg

  • 11 April 2009 - 14:07

    Hanny:

    Goed om je te horen/ te lezen. Dat was echt lang geleden! Fijn dat je geniet. Liefs

  • 12 April 2009 - 07:27

    Ans:

    Je net gesproken en daarna je bericht gelezen. Geweldig, wat een mooi land moet het tocht zijn. Liefs

  • 14 April 2009 - 07:36

    Catelijne:

    Wow, klinkt echt geweldig die regenboog in de nacht!
    Hoop dat je ook een leuke Pasen hebt gehad. Geniet!
    Kus

  • 14 April 2009 - 09:53

    Esther:

    Lieve Nic,
    Het is een groot avontuur met prachtige beelden en momenten om mee te maken. Ik kan me voorstellen dat de dagen voorbij vliegen! Het lijkt me prachtig.
    Maar euh, jij zwemt dus nog steeds tússen de haaien..? Anders kan je die schrammen en open wonden natuurlijk nooit zo goed zien!! Niet té dichtbij komen hoor!
    Hier vliegen de dagen ook voorbij. Steijn wordt vrijdag alweer 2 jaar en dat gaan we zaterdag vieren. Dit jaar hebben we een eigen camera maar geen cameravrouw.. Hoe moet dat nou? Ik ben benieuwd hoe hij alles vindt. We hebben er in ieder geval zin in!
    Een hele dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Duiken in Palau

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

Het dagboek van een ex- nicotine junk

12 Oktober 2009

Lang weekend

11 September 2009

Ik ben verliefd!

30 Juni 2009

Pa en Ma in Palau

23 Mei 2009

Tigersharkcity!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 33143

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: