Dit is leuk!! - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Dit is leuk!! - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Dit is leuk!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

03 Augustus 2008 | Palau, Koror Town

Lieve Allemaal,

Na het fiasco met het verhaal de vorige keer, heb ik maar besloten om mijn verhaal thuis te schrijven. Dus ik heb mezelf geïnstalleerd op het riante balkon. De krekels beginnen al zachtjes aan wat van zich te laten horen, wat hanen die ook mee willen doen en een heerlijk door de regen gekoelde wind, ritselt aan de bladeren. De vogels zoeken hun overnachtings plek en de vleesmuizen gaan op jacht. Het is iets voor zessen s’avonds, dus bij jullie is het rond elven s’ochtends.

Zo langzaam aan ben ik al aardig ingeburgerd en heb zelfs al een dag ritme ontwikkeld.
Mijn wekker gaat om half 7, een heel redelijke tijd. Ik spring eerst lekker onder de douche, om wakker te worden, kleed me aan en maak een lekker botterhammetje met hagelslag en pindakaas (Die al aardig beginnen op te raken, hint, hint). Dan pak ik mijn spullen voor de dag, dit is inclusief een paar droge kleren en regenjas. Ik pak de auto (Adam is nu in Thailand, normaal brengt hij me weg) en zet mijn mp4 speler aan. Het eerste gedeelte van de weg is al groten deels af, maar net voor de brug naar de duiksop zitten er nog diepe gaten in de weg. Dit vergt de nodige oefening, aangezien de auto erg oud is en bijna uit elkaar valt. Ik klok mezelf in en laadt de tanks op de boot. Dan ga ik naar Kings, een kleine winkel die ook kant en klaar eten verkopen. Ik neem een koffie en haal wat voor de lunch. Het grappige is dat men je al heel snel kent en ze al bijna klaar leggen wat je wilt hebben of vragen of ik geen rijst lust. Morgen maar iets met rijst halen, aangezien ik het heel soms wel eens ergens anders haal.

Nog gauw een peukje met koffie, inderdaad ben nog steeds niet gestopt en als er nog tijd over check ik mijn email. Als de gasten arriveren, vertrekken we direct naar de eerste duikplek, ongeveer 45 minuten varen. Na 2 of 3 duiken keren we terug naar de duikshop en spoelen alles uit en sjouwen de tanks weer terug. Even douchen en droge kleren aan en lekker naar huis. Dan eten, filmpje kijken en naar bed. Soms een BBQ bij Richard en Andrea (collega’s van Adam) of hier, of eten bij Kramers. Ook hier kennen ze me al.

Nu gebeurd het wel eens dat mijn ritme door de war word gegooid, zoals eergister gebeurde. Ik zou bij Andrea en Richard gaan eten. Dus ik spring in de auto en start...niks, nog een keer, weer niks. Dit lijkt een lege accu, dus Richard komt me helpen en we proberen de auto al rollend van de heuvel te starten. Aangezien het een automaat is lukt dit niet maar, hoor ik later, moet je dit nooit doen met een automaat. Ze zijn zo lief me op te halen en weer thuis te brengen en willen me zelfs s’ochtends een lift geven naar mijn werk. Het wordt een drukke dag, aangezien we 3 duiken doen en jellyfish lake. Pas om 6 kan ik naar de auto. Mijn collega Jeremy weet het een en ander van auto’s en heeft even gekeken. De motor kap was amper open of hij zag al wat er mis was. De connectie van de accu is te verroest. Wat ben ik blij, geen grote kosten en een makkelijke tijdelijke oplossing door er even aan te draaien.en wiebelen.

Dat moest gevierd worden, op naar Kramers, waar de buurman Mihnae, de dierenarts en natuurlijk Andrea en Richard, maar ook mijn collega’s Denny en Jeremy waren. Als het sociale balletje eenmaal gaat rollen ken je gelijk iedereen. Een gezellige avond!

Ik heb nu aardig wat duikplekken gezien en ik wordt steeds enthousiaster. De gasten zijn over het algemeen goede duikers, wat het makkelijker voor ons maakt. Jeremy leert mij alle duikplekken en waar we met welk getij kunnen duiken. Hij leidt de duik en ik hang achter aan. Zo kan ik extra genieten van de vele haaien. Ik kan niet wachten tot morgen om weer te duiken!

Zoals ik beloofd had zal ik wat meer over Palau vertellen.
De hoofdstad van Palau is Melekeok, maar Koror is de drukste staat of stad/dorp, hoe je het ook wil noemen. En was de voorheen de hoofdstad. De reden dat de hoofdstad verplaats is, is om meer ontwikkeling naar Babeldaob te stimuleren. Gelukkig wil dat nog niet erg lukken. Nu is er alleen een groot gebouw voor de ministeries boven op een klif. Heel mooi als je vanuit het noorden naar de Capital state building rijdt. Het grappige is dat de grote pilaren gewoon hol zijn. (Ik zal proberen de foto’s op de site te zetten, maar helaas heb ik ze vergeten op mijn memorystick te zetten.).
De presidents verkiezingen vinden in november plaats en is eens in de 4 jaar. Net als in Amerika kan een president 2 termijnen zitten. De huidige president is Tommy Remengesau, maar hij heeft net 2 termijnen gezeten. Er wordt nu heftig gedebatteerd wie de huidige presidents verkiezingen gaat winnen. Ik hou jullie op de hoogte, maar aangezien mijn politieke intresse niet erg hoog is laat ik het er nu even bij.

O, ja het nachtleven...
Ik kan zeggen dat die zo goed als niet aanwezig is. Het enige wat je kan doen als je echt wil, is naar een karaoke bar gaan. Maar deze worden voornamelijk bezocht door eenzame mannen op zoek naar een vrouw voor de nacht. Dus ik houd het maar de restaurant/bar met nieuwe vrienden.

Heel veel liefs Nic XXXX






  • 03 Augustus 2008 - 21:34

    Joep En Judith:

    Hee Wijfie,

    Wat is er mis met eenzame mannen in een karaoke bar?!!! (sorry, Ans)

    Nou Merel en Wouter, voor alle duidelijkheid: graag hagelslag en pindakaas meenemen dus!(Merel, nog bedankt voor de zonnebril-service)

    Leuk om je verhalen te lezen, maar we zijn wel benieuwd naar de foto's/filmpjes...

    Ben je trouwens nog aan het filmen?

    Veel liefs uit Tilburg

  • 04 Augustus 2008 - 06:28

    Ans:

    Hé Judith en Joep, Nicole heeft wel smaak hoor! 't is niet het beste soort wat daar te vinden is!! Liefs

  • 04 Augustus 2008 - 09:10

    Merel:

    Haaien?wat voor haaien?grote haaien, kleine haaien? haaien die mensen eten of alleen aan je flipper knaagt haaien?haaien met kleine tandjes of met grote-ik-eet-je-op-tanden haaien?
    ik twijfel of ik wel dat water in ga.......
    hebben ze ook fietsen op palau of moet ik mijn vouwfiets meenemen?
    grtjs

  • 08 Augustus 2008 - 14:27

    Theo & Hanny:

    Lekker en leuk om weer van je te lezen/horen. En het lijkt erop dat je je draai hebt gevonden. Geniet ervan en bereid die haaien voor op een confrontatie met Merel. Ben bang dat die duikplekken na het bezoek van Merel in waarde zullen gaan dalen.
    Veel liefs, Theo

  • 10 Augustus 2008 - 12:52

    Hanny:

    Net al je verhalen gelezen over Palau. Ik had een achterstand.
    Je woonruimte klinkt erg goed hoor. Heel slim van Wouter en Merel om over te komen en ook gezellig voor jullie alle drie.
    Fijn dat je het naar je zin hebt!! Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Duiken in Palau

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

Het dagboek van een ex- nicotine junk

12 Oktober 2009

Lang weekend

11 September 2009

Ik ben verliefd!

30 Juni 2009

Pa en Ma in Palau

23 Mei 2009

Tigersharkcity!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 34058

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: