Logeren in hotel Nicole - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Logeren in hotel Nicole - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Logeren in hotel Nicole

Door: Merel

23 September 2008 | Palau, Koror Town

Hallo allemaal, ik heb even 'ingebroken' op nicole d'r site. (met toestemming van nicole overigens!)
Wij hebben 3 weken mogen meemaken wat nicole tegenwoordig allemaal doet en beleeft.
We hebben ook nog 2 nachten in haar nieuwe onderkomen mogen slapen dus zelfs daar weten we nu ook alles vanaf! (nicole je moet weer een wasje doen)
Het waren 3 erg gezellige weken, maar ook 3 weken waarbij je elke dag weer wat bijzonders of geks ontdekte van Palau.
Mijn moeder bleef maar vragen of het op Thailand lijkt, nou voor de mesnen die ooit in Thailand zijn geweest: Nee!
Het is echt een land wat met niks te vergelijken valt.
Je ziet de Amerikaanse invloeden in het dagelijks leven, denk aan de supermarkt met de Amerikaanse produkten maar ook de boodschappen jongen die je tas inpakt en naar de auto brengt. Of de eeuwige koffie refill bij de (enige) diner, de grote porties bij het restaurant.
Verder zie je ook aziatische invloeden vanwege de grote aantallen japanse toeristen die het eiland rijk zijn.
Ook de geschreven en ongeschreven regels zijn apart te noemen.
Je moet bijvoorbeeld voor het duiken een permit kopen die 10 dagen geldig is. Dit geld wordt weer besteed voor onderhoud en natuurbescherming.
Dit is natuurlijk een goed iets maar het werkt soms wel heel verwarrend.
Je hebt voor elk gebied een andere permit nodig. Dus toen Wouter en ik naar een ander eiland gingen dachten wij dat we wel goed zaten met onze 'jellyfishlake'permit. Bleek op het eiland dat we toestemming hadden moeten vragen aan het hoofdkantoor op het hoofdeiland en daar ook nog een andere permit moesten kopen. Gelukkig hebben we geen boetes o.i.d. gekregen, we konden alleen 1 museum niet in hierdoor.
Verder de bekende regel die nicole ook al vertelde. Van 6 tot 18:00 mag je de gevangenis uit........
Er is wel criminaliteit op het eiland maar dat zijn vaak de gelegenheidsdiefstallen (lees: spullen buiten laten liggen)maar verder heb ik me nog nooi zo veilig gevoeld als in palau.De mensen zijn er zo vriendelijk! (scheelt ook wel als je blond bent!;)
Als je ergens loopt wordt er regelmatig getoeterd of je een lift wilt (gekke toeristen die gaan lopen???!!)
Ook hebben we vaak meegemaakt dat ons lunch of andere versnapperingen werden aangeboden tijdens boottochtjes of als je ergens aan het wachtten bent.
De auto's die er rijden zijn stuk voor stuk pracht exemplaren...(not!) Er zijn weinig auto's die geen beschadigingen hebben. Tot voor kort waren er ook dagelijks lekke banden maar doordat het merendeel nu geasfalteerd is zijn die problemen verleden tijd.
Hierdoor wordt een ander nationaal probleem wel groter, namelijk het racen. Jongeren die (dronken) 's avonds gaan scheuren en veelal een ongeluk veroorzaken.
Het duiken is inderdaad geweldig! Hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb ben ik bang dat alle andere duik plekken die ik nog hoop te zien een beetje in het niet gaan vallen bij wat ik in Palau heb gezien.
Het uitgaansleven is inderdaad niet zo geweldig maar nicole is daar toch veels te moe voor na zo'n dag hard werken;)
Het is wel een pittige dag die Nicole maakt. 's Ochtends voordat de gasten er zijn alles al klaar zetten en met die eeuwige loodzware flessen en pakken sjouwen. 's Middags als de boot weer terug is alles weer terug sjouwen terwijl de gasten al aan de bar kunnen hangen.
Toen ze nog in Egypte werkte zei ik ook altijd dat ze maar een 'pretbaantje' hadden maar zo van dichtbij merk je pas hoeveel werk het wel niet is (en al die verantwoordelijkheid!je wilt toch wel dat je gasten weer boven komen)
Maar eerlijk is eerlijk met zulk mooi weer en mooie uitzichten tijdens de boottochtjes maakt het een werkdag een stuk leuker.
En neco marine is volgens mij ook wel 1 van de leukste duikscholen (in iedergeval de mooiste, en ik krijg daar niet eens voor betaald om dat te schrijven!)
oja en internet is niet te beshrijven zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag dus voor iedereen die via hyves Nicole probeert te bereiken: Dat heeft geenzin! Hyves openen duurt zo lang.
Het is zelfs zo erg dat toen er hier een boot in de haven lag met glasvezelkabel, ginmg het gerucht rond op het eiland dat er sneller internet zou komen maar helaas..... de kabels waren voor een ander eiland.
Ik zal is een berg foto's plaatsen zodat jullie een idee hebben van nicole d'r nieuwe leventje.
Grtjs Merel

• 23 September 2008 - 09:24

Ans:

Wij willen gelijk reserveren. Ergens in april of zo. Leuk Merel, nu nog te foto's of ben ik te snel met reageren?

• 23 September 2008 - 09:33

Merel:

ans, je was te snel!

• 24 September 2008 - 08:45

Cat En Maarten:

Wat leuk om nu eens een berichtje voor jullie (Merel en Wouter) te schrijven. Tof hoor, die vakantie! Wel jammer dat jullie nu verpest zijn als duikers....nergens is het meer beter, zeker? Dat wordt een duur leven.... elke keer naar Palau!

PNG schijnt ook heel mooi te zijn. Kan er zelf niet over mee praten, ik heb alleen wat gesnorkeld, maar van hore zegge zeg maar!
    We zijn er nog een paar weken, dus als jullie willen....jullie zijn welkom.

Nic, succes weer alleen daar in Palau. Geniet van je werk. Klinkt wel heel mooi allemaal.

Dikke kus uit PNG

• 27 September 2008 - 16:22

Hanny:

Dat ziet er echt goed uit!! Mooi huisie Nic en leuke haren!!

• 30 September 2008 - 10:14

Theo:

Hoezo leuke haren? Van Wouter?