Palau koorts - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Palau koorts - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Palau koorts

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

25 Juli 2008 | Palau, Koror Town

Lieve allemaal,
Jullie zullen het niet geloven maar ik heb net een heel lang verhaal voor jullie geschreven. Wat er gebeurde weet ik niet maar alles is weg. Dus ik zal het nog een keer proberen en alles tussendoor opslaan.

Alweer een week in Palau. Eerlijk gezegd was ik niet gelijk verkocht. Ik bedoel het is hier echt schitterend. Blauwe zee, prachtig weer en heel aardige mensen.
Dus wat was het waar ik aan moest wennen? Ik denk dat het de tekenen voor aankomst waren. De boete voor overbagage en het kopen van een retourticket vanuit Palau. En er is weinig werk omdat het laagseizoen is.

Maar dat is wel mijn 'redding' geweest. Doordat er niks te doen is ben ik op 2 dolfijnen duiken geweest en 1 dag duiken op Ngemelis island, een snorkeltour en op mijn vrije dag een roadtrip op Babeldaob (big island).

Om mijn verhaal niet te lang en saai te maken zal ik een elke keer proberen een beetje over een activiteit te vertellen.

De snorkeltour is rond Rock Islands. Dit zijn eilanden van kalksteen die aan de water lijn zijn versleten wat ze een paddestoelvorm geven. Dit komt door de corrosieve werking van het regenwater dat drijft op het zoute water. Elk eiland heeft zo zijn eigen kleine wonders. Zo is Milkyway een lagoon waar je op de bodem witte klei vind, die je over je lichaam smeerd, zoals een maskertje voor je huid. Dan is er ook nog Jellyfish lake waar je miljoenen kwallen vindt, die niet steken, behalve als je een heeeel gevoelige huid hebt.
Het meer is zoutwater maar is niet verbonden met de open zee. Het gekke is dat er getijden zijn met een verschil van 2 feet. Terwijl de open zee getijden heeft met een verschil van 6 a 7 feet.
Er zijn maagdelijke stranden waar je meestal gaat lunchen, maar er is ook mogelijk om er te camperen.
De Rock Island zijn mijn favoriete plek op Palau. Groene eilanden, blauwe zee en onderwater een kleurrijk onderwater wereld.
Als ik er alleen al aan denk verschijnt er een lach op mijn gezicht.

Het appartement is super. Het is een 'complex' met 8 appartementen en wij zitten op de 2 etage. Mijn kamer is ruim, heeft 2 eenpersoonsbedden en 2 kledingkasten. De badkamer is voorzien van een bad/douche combo metwc en wasbak. De woonkamer is rechthoekig met een open keuken in het midden. Er is een zit gedeelte met bank en 2 loungestoelen en aan de andere kant een eettafel met 4 stoelen. Het balkon is ook geweldig. Het uitzicht is adembenemend, jungle en zee en als je vroeg genoeg op staat een opkomende zon.

Ja hier houd ik het wel even uit.
Dat was het voor nu.
Heel veel liefs,
NicX

  • 25 Juli 2008 - 07:28

    Ans:

    Toch een bounty eiland dus. Lieverd Pa en ik zijn bere trots op je dat je deze reis ondernomen hebt. Veel liefs XXXXX

  • 25 Juli 2008 - 07:45

    Jeanpierre:

    Hey Nicole,

    WOW sound's good :-) !!
    Ja ik hoorde al zoiets van de overbaggage, maar gelukkig heeft dat de pret dus niet gedrukt..EN het appartement is dus onwijs mooi... Nou schat ik zeg nu nog ff kijken hoe het uitgaans leven is daar :-)
    Geniet ervan....

    Dikke kus

  • 25 Juli 2008 - 12:17

    Gea:

    Hallo, nou dat klinkt erg goed zeg volgende neven en nichtendag bij jou dus op je grote balkon kunnen we toch wel barbequen lijkt me helemaal geweldig hoor.
    Dikke kus Gea

  • 27 Juli 2008 - 09:53

    Susan:

    Hoi meis, Ik hoop dat je toch daar je draai gaat vinden, aan de natuur en mooie duiken zal het niet liggen. In het begin is het altijd wennen. Nicole kennende komt dat wel goed en ga je nog meer genieten.
    Dikke kus Susan

  • 28 Juli 2008 - 08:57

    Merel:

    en? mag je nou de muren van je slaapkamer verven???;);)
    Ach wij vragen het wel even na voor je en je ziet het vanzelf als je thuiskomt!
    (NOG 3,5 WEEK!!!!!!)

  • 29 Juli 2008 - 06:55

    Janny:

    Ha meissie,

    Eindelijk je site gevonden. Ik wil natuurlijk graag op de hoogte blijven van al jouw wel en wee. Heb je inmiddels al met klanten gedoken eigenlijk? Ik heb er nl. nog niks over gelezen. Het is niet meer dan logisch dat je ff moet wennen daar, toch? Maar dat gaat jou echt wel lukken.....
    De allerhartelijkste groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Duiken in Palau

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

Het dagboek van een ex- nicotine junk

12 Oktober 2009

Lang weekend

11 September 2009

Ik ben verliefd!

30 Juni 2009

Pa en Ma in Palau

23 Mei 2009

Tigersharkcity!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 34068

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: