Manta's!!!! - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu Manta's!!!! - Reisverslag uit Koror Town, Palau van nicx - WaarBenJij.nu

Manta's!!!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg

18 November 2008 | Palau, Koror Town

Lieve allemaal,

Ja voor die gene die deze wonderlijke dieren ooit eens gezien hebben, kunnen zich enigzins voorstellen wat het gevoel was, toen ik 4 manta's tegelijk salto's zag maken. German channel, als je het tij goed treft, is een fantastische duikplek voor het spotten van manta's. Aangezien mijn manta count tot dan toe niet meer dan 10 was, kan je je voorstellen dat ik buiten zinnnen was. En als de manta's even een rondje deden om alle duikers heen en even uit het zicht verdwenen, hoefde we ons niet te vervelen want de baitball zorgen voor genoeg actie. Een baitball is een grote school vis die wordt opgejaagd door preditors zoals trevellies, jacks en haaien. Kortom helemaal te gek.

We hebben ook een dagje duiken gedaan met alleen maar crew. Dat was echt super want Henny een Zuid Afrikaan die hier al 15 jaar is, kent alle duikplekken zo goed en weet de 'vergeten' duikplekken te vinden, dat het super leerzaam is hem een dagje mee te hebben. En omdat we geen klanten mee hadden mocht ik mijn video camera eindelijk eens meenemen. Ik hoor jullie al denken waar blijven de foto's. Jullie moeten geduld met me hebben, het is niet makkelijk om hier de foto's op internet te zetten en ik ben eigenlijk best heel druk de laatste tijd dus mijn internet uren zijn erg gereduceerd.

Begin deze maand zijn hier verkiezingen geweest. Het werkt net zoals in de US. Het enige verschil is dat hier de hele familie van de kandidaten de straten op gaan en langs de weg gaan staan om mensen in de auto toe te zwaaien. Erg grappig.

Voor de rest is het leven hier goed. Palau is nog steeds helemaal super, maar ook om gek van te worden. Het is een soort liefde haat relatie geworden. Maar het is het beste wat ik ooit heb kunnen doen, misschien kan ik toch de 2 jaar volhouden....

Eerst maar even zien wat er gebeurd als mijn 2 vrienden vertrekken. Denny vertrekt 3 december en Jeremy een week later. Dus we kunnen nog wat feestjes verwachten.
Heel veel liefs Nic XXX

  • 18 November 2008 - 08:28

    Theo:

    Lekker om zo van het duiken en de zeedieren te genieten. Maakt het leven daar, zo te lezen, meer dan de moeite waard.
    Geniet ervan en ... twee jaar is voor sommigen van ons wel erg lang!!!
    Heel veel liefs,
    Theo

  • 18 November 2008 - 09:35

    Esther:

    Fijn om te lezen dat deze reis het beste is wat je had kunnen doen!! Goed om te horen!!! Maar euh, 2 jaar??? Dáár hebben we het niet over gehad!! We hadden het over 1 jaartje dus is hier nou sprake van je geeft 1 vinger en je pakt de hele hand?? ;-).
    Hier gaat alles goed, het weer is druilerig en koud dus geniet maar mooi van de omgeving en van het mooie onderwaterleven.
    Een héle dikke kus van mij: xxXXxx

  • 18 November 2008 - 09:59

    Judith:

    Haai Nic,

    Jammer van de foto's en ik wacht nog steeds op een filmpremiere over deze plek.
    Ben erg benieuwd of je aan het monteren bent geslagen!
    Fijn om iets van je te horen.
    Veel liefs Judith

    ps. twee jaar is errug lang hoor!

  • 18 November 2008 - 13:41

    Merel:

    ik zal niks zeggen over foto's, het is echt een drama dat internet in Palau.
    Wie komen er voor denny en jeremy in de plaats? Is het gelukt met denny enhaar vriend om naar australie te gaan?? zoveel vragen!!!
    grtjs

  • 18 November 2008 - 13:41

    Merel:

    ik zal niks zeggen over foto's, het is echt een drama dat internet in Palau.
    Wie komen er voor denny en jeremy in de plaats? Is het gelukt met denny enhaar vriend om naar australie te gaan?? zoveel vragen!!!
    grtjs

  • 20 November 2008 - 08:41

    Ans:

    Eindelijk tijd om je berichtje te lezen. Geweldig joh, zijn die manta's er in april ook nog? Enne, niets zo veranderlijk als mn dochter. Heel veel liefs, Ma

  • 23 November 2008 - 11:17

    Noortje:

    lieve nicole,
    wat ben je toch een mooie vrouw! als ik die foto's zo bekijk ben ik echt trots op je!
    geniet je ook buiten je werk?
    dikke kus, noor

  • 01 Januari 2009 - 17:09

    Susan:

    Een heel gelukkig nieuwjaar en hoop dat je nog vele mooie avonturen gaat beleven en dat je maar heeeeel gelukkig mag worden.
    Dikke kus
    Susan

  • 26 Januari 2009 - 11:13

    Noortje:

    NICOLE!

    je was nog wel uitgenodigd op een wereldfeest!
    we hebben je gemist!!
    de club was niet compleet om onze traditie op te starten... hoe snel doe ik erover om naar de WC te lopen, te plassen en weer terug op mijn plek te zitten?? hoe later de avond hoe langzamer! zit je te plassen, vergeet je dat je tijd opgenomen wordt! wat lachen!!

    schrijf je snel weer? ben zo benieuwd naar je verhalen!

    liefs xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Palau, Koror Town

Duiken in Palau

Recente Reisverslagen:

25 November 2009

Het dagboek van een ex- nicotine junk

12 Oktober 2009

Lang weekend

11 September 2009

Ik ben verliefd!

30 Juni 2009

Pa en Ma in Palau

23 Mei 2009

Tigersharkcity!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 33146

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 31 Augustus 2011

Palau voor het eggie

15 September 2010 - 25 September 2010

Vakantie!!!

22 Juni 2010 - 21 September 2010

Palau vernieuwd

21 Mei 2010 - 20 Juni 2010

Surfing In The Land of Down Under

08 Juli 2008 - 21 Mei 2010

Duiken in Palau

24 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Home sweet home

Landen bezocht: